Regulamin korzystania z sal lakcyjnych i innych pomieszczeń
Art. 1. REGULAMIN KORZYSTANIA Z SALI GIMNASTYCZNEJ
-
Sala gimnastyczna jest miejscem przeznaczonym wyłącznie do przeprowadzania zajęć wychowania fizycznego, przysposobienia sportowego i zajęć szkolnego koła sportowego.
-
Do sali gimnastycznej uczniowie wchodzą razem z nauczycielem i przybywają w niej tylko pod jego opieką.
-
Za bezpieczeństwo ćwiczących podczas zajęć odpowiada prowadzący zajęcia.
-
Sprzęt gimnastyczny i urządzenia są dobrem społecznym szkoły. Opiekę nad nim w czasie zajęć sprawuje zespół ćwiczący. Za stan sprzętu odpowiada nauczyciel.
-
Sprzęt do ćwiczeń należy rozstawiać tylko w obecności nauczyciela. Wszelkie uszkodzenia sprzętu należy natychmiast zgłaszać prowadzącemu zajęcia.Zabrania się samowolnego korzystania ze sprzętu i urządzeń sportowych.
-
Wszystkich ćwiczących obowiązuje strój gimnastyczny i obuwie sportowe.
-
Każdy zespół korzystający z sali gimnastycznej jest odpowiedzialny za ład i porządek jako podstawowy warunek bezpieczeństwa.
-
Utrzymanie czystości sali, szatni, urządzeń i sprzętu stanowi warunek do dalszego korzystania z nich.
-
Każdy wypadek uczniowie zgłaszają nauczycielowi, a nauczyciel dyrektorowi szkoły.
Uwaga:
Niezastosowanie się do powyższych ustaleń skutkuje obniżeniem oceny z wychowania fizycznego i sprawowania.
Art. 2. REGULAMIN PRACOWNI BIOLOGICZNEJ
-
Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje mikroskopy, preparaty, odczynniki chemiczne, sprzęt laboratoryjny oraz inne pomoce naukowe.
-
W czasie projekcji filmu wszyscy zajmują wyznaczone miejsca, nikt z uczniów nie reguluje odbiornika telewizyjnego i video.
-
W czasie lekcji nie należy badać organoleptycznie bez polecenia nauczyciela prezentowanych eksponatów i substancji chemicznych.
-
Po zakończeniu lekcji pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku.
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych,
-
poszanowanie sprzętów,
-
oszczędność odczynników,
-
mycie rąk po lekcji z ćwiczeniami
-
-
Po zakończeniu lekcji:
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
Art. 3. REGULAMIN PRACOWNI CHEMICZNEJ
-
Do pracowni chemicznej wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Bez pozwolenia nauczyciela nie ruszamy przyrządów i odczynników.
-
Podczas przeprowadzania doświadczeń zachowujemy ciszę i maksymalną ostrożność.
-
Doświadczenia wykonujemy zgodnie z instrukcją.
-
Wszystkie czynności podczas doświadczeń wykonujemy na stołach uczniowskich lub stole demonstracyjnym.
-
Bez wyraźnego polecenia nauczyciela nie badamy żadnych substancji organoleptycznie (węch, smak, dotyk).
-
Podczas ogrzewania wylot probówki kierujemy tam, gdzie nie ma uczniów i nauczyciela, a ciecz nie powinna zajmować więcej niż jedną trzecią wysokości probówki.
-
Prace z substancjami szkodliwymi (gazy) wykonujemy pod wyciągiem lub przy otwartych oknach.
-
Po wykonaniu doświadczeń z prądem wyłączamy jego dopływ.
-
Po zakończeniu lekcji przyrządy i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku.
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy wody z naczyń laboratoryjnych.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
oszczędność odczynników,
-
znajomość przepisów BHP,
-
umiejętność udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
-
mycie rąk po lekcji z doświadczeniami,
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych, sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 4. REGULAMIN PRACOWNI FIZYCZNEJ
-
Do pracowni fizycznej wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Bez pozwolenia nauczyciela nie ruszamy przyrządów i pomocy dydaktycznych.
-
Podczas przeprowadzania doświadczeń zachowujemy ciszę i maksymalną ostrożność.
-
Doświadczenia wykonujemy zgodnie z instrukcją.
-
Wszystkie czynności podczas doświadczeń wykonujemy na stołach uczniowskich lub stole demonstracyjnym.
-
Bez wyraźnego polecenia nauczyciela nie badamy żadnych substancji organoleptycznie (węch, smak, dotyk).
-
Po wykonaniu doświadczeń z prądem wyłączamy jego dopływ.
-
Po zakończeniu lekcji przyrządy i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku.
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy wody z naczyń laboratoryjnych.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
oszczędność materiałów,
-
znajomość przepisów BHP,
-
umiejętność udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
-
mycie rąk po lekcji z doświadczeniami,
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych, sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 5. REGULAMIN PRACOWNI GEOGRAFICZNEJ
-
Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje atlasy, roczniki statystyczne oraz inne pomoce naukowe.
-
W czasie projekcji filmu wszyscy zajmują wyznaczone miejsca, nikt nie reguluje odbiornika telewizyjnego i video.
-
W czasie lekcji nie należy badać organoleptycznie bez polecenia nauczyciela prezentowanych eksponatów skał.
-
Po zakończeniu lekcji:
-
pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku,
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje poszanowanie:
-
map,
-
atlasów,
-
zbioru skał,
-
globusów,
-
plansz,
-
wykresów,
-
roczników statystycznych i innych pomocy dydaktycznych,
-
sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 6. REGULAMIN PRACOWNI JĘZYKOWEJ
-
Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje słowniki, teksty źródłowe oraz inne pomoce naukowe.
-
W czasie projekcji filmu wszyscy zajmują wyznaczone miejsca, nikt z uczniów nie reguluje odbiornika telewizyjnego i video.
-
W czasie lekcji zachowujemy się cicho i wykonujemy polecenia nauczyciela.
-
Po zakończeniu lekcji:
-
pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku,
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych,
-
poszanowanie sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 7. REGULAMIN PRACOWNI HISTORYCZNEJ
-
Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje atlasy, teksty źródłowe oraz inne pomoce naukowe.
-
W czasie projekcji filmu wszyscy zajmują wyznaczone miejsca, nikt z uczniów nie reguluje odbiornika telewizyjnego i video.
-
W czasie lekcji zachowujemy się cicho i wykonujemy polecenia nauczyciela.
-
Po zakończeniu lekcji:
-
pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku,
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych,
-
poszanowanie sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 8. REGULAMIN PRACOWNI MATEMATYCZNEJ
- Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje tablice matematyczne, bryły oraz inne pomoce naukowe.
-
W czasie lekcji zachowujemy się cicho i wykonujemy polecenia nauczyciela.
-
Po zakończeniu lekcji:
-
pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku,
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje:
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych,
-
poszanowanie sprzętów i mienia szkoły.
-
Art. 9. REGULAMIN PRACOWNI EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA
-
Do pracowni wchodzimy razem z nauczycielem i zajmujemy stałe miejsca.
-
Dyżurny na wyraźne polecenie nauczyciela rozdaje potrzebny sprzęt i pomoce naukowe.
-
Podczas ćwiczeń na strzelnicy uczniowie bezwzględnie wykonują polecenia nauczyciela i zachowują maksymalną ostrożność.
-
W czasie projekcji filmu wszyscy zajmują wyznaczone miejsca, nikt z uczniów, bez wyraźnego polecenia nauczyciela, nie reguluje odbiornika telewizyjnego i video.
-
W pracowni nie spożywamy posiłków i nie pijemy napojów.
-
Każdego ucznia obowiązuje
-
poszanowanie pomocy dydaktycznych,
-
poszanowanie sprzętów i mienia szkoły.
-
-
Po zakończeniu lekcji:
-
pomoce naukowe i stanowisko pracy pozostawiamy we wzorowym porządku,
-
dyżurny zmywa tablicę i otwiera okna,
-
uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę lekcyjną.
-
-
Każdy wypadek uczniowie zgłaszają nauczycielowi, a nauczyciel dyrektorowi szkoły.
Art. 10. REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYKI
REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYKI
w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza
w Poznaniu
Przepisy ogólne
- Uczniowie mogą przebywać w pracowni jedynie pod opieką nauczyciela. Zabronione jest przebywanie podczas przerw.
- Uczniowie po wejściu do pracowni zajmują miejsca według przydzielonych na początku roku stanowisk.
- Z Internetu można korzystać jedynie za zgodą nauczyciela.
- Uczniowie w pracowni zachowują się cicho, zgodnie z zasadami regulaminu, wykonując pracę wynikającą z toku lekcji
- Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami etycznymi.
- Zabronione jest obrażanie uczuć innych osób, wysyłanie sprzecznych z dobrymi obyczajami listów, wiadomości oraz zdjęć, itp.
- Zabrania się instalowania oprogramowania przyniesionego z zewnątrz bez zgody prowadzącego zajęcia.
- Składowanie na dyskach własnych plików bez zgody nauczyciela poza wyznaczonym przez niego folderem jest niedozwolone.
- Usuwanie istniejących na dyskach cudzych plików, dokonywanie w nich jakichkolwiek zmian, wykorzystywanie ich we własnych dokumentach jest zabronione.
- Niedozwolone jest dokonywanie przez uczniów jakichkolwiek napraw, przekonfigurowania i przełączania sprzętu. Wszelkie awarie należy niezwłocznie zgłosić nauczycielowi.
- Zabrania się samowolnego używania w pracowni własnych nośników danych (płyty CD/DVD, pamięci flash i inne). Możliwe jest po uzyskaniu zgody nauczyciela.
- Zabrania się uruchamiania sprzętu i programów bez wyraźnego polecenia nauczyciela.
- Uczniowie ponoszą odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem sprzętu komputerowego lub celowym uszkodzeniem.
- Zakazuje się wnoszenia otwartych napojów i spożywania posiłków na terenie pracowni informatycznej.
- Przed przystąpieniem do pracy uczeń zobowiązany jest:
- sprawdzić kompletność sprzętu, na którym zamierza pracować - o zauwa¬żonych usterkach należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzącego zajęcia,
- dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb.
- Po zakończeniu pracy zajęć należy:
- zdać nauczycielowi wszystkie pobrane podczas lekcji pomoce,
- zamknąć wszystkie programy i dokumenty,
- uporządkować swoje stanowisko pracy.
Zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych stanowiących zagrożenie dla życia lub zdrowia uczniów
- W razie wypadku (np. porażenia prądem) należy natychmiast wyłączyć urządzenie stanowiące zagrożenie oraz powiadomić nauczyciela, który powinien niezwłocznie udzielić pomocy przedlekarskiej poszkodowanemu.
- W przypadku zauważenia iskrzenia, wydobywającego się z komputera dymu, wyczucia zapachu tlącej się izolacji lub spostrzeżenia innych objawów mogących spowodować pożar, należy natychmiast powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia, który powinien niezwłocznie wyłączyć zasilanie główne znajdujące się na korytarzu.
- W sytuacjach awaryjnych uczniowie powinni natychmiast przerwać wszystkie prace z sprzętem komputerowym, zachować spokój oraz ściśle wykonywać wszystkie polecenia nauczyciela.