Kryteria ocen z zachowania
Kryteria oceniania zachowania
OBSZARY/ OCENA
|
WZOROWE
|
BARDZO DOBRE
|
DOBRE
|
Wywiązywanie się z obowiązków szkolnych
|
1.Uczeń odznacza się wzorową frekwencją.
2.Osiąga wyniki odpowiadające jego możliwościom.
|
1.Ma sporadyczne godziny nieusprawiedliwione i spóźnienia.
2. Osiąga wyniki odpowiadające jego możliwościom.
|
1.Ma 10 – 16 godzin nieusprawiedliwionych i nieliczne spóźnienia.
2. Osiąga wyniki odpowiadające jego możliwościom.
|
Postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej
|
1.Chętnie reprezentuje szkołę (np. biorąc udział w konkursach i olimpiadach, w przy-gotowaniu uroczystości szkolnych itp.).
2.Działa na rzecz szkoły, klasy, grupy koleżeńskiej.
|
1.Aktywnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły.
|
1.Uczestniczy w życiu szkoły i klasy.
|
Dbałość o honor i tradycje szkoły
|
1.Dba o honor i tradycje szkoły.
|
1.Dba o honor i tradycje szkoły.
|
1.Dba o honor i tradycje szkoły.
|
Dbałość o piękno mowy ojczystej
|
1.Posługuje się poprawną polszczyzną.
2.Nie akceptuje i nie używa wulgaryzmów.
|
1.Posługuje się poprawną polszczyzną.
2.Nie akceptuje i nie używa wulgaryzmów.
|
1.Posługuje się poprawną polszczyzną.
2.Nie akceptuje i nie używa wulgaryzmów.
|
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób
|
1.Nie stwarza sytuacji zagrożenia dla siebie i innych.
2.Nie używa, nie rozprowadza, nie toleruje środków psychoaktywnych.
|
1.Nie stwarza sytuacji zagrożenia dla siebie i innych.
2.Nie używa, nie rozprowadza, nie toleruje środków psychoaktywnych.
|
1.Nie stwarza sytuacji zagrożenia dla siebie i innych.
2.Nie używa, nie rozprowadza, nie toleruje środków psychoaktywnych.
|
Godne kulturalne zachowywanie się w szkole i poza nią
|
1.Przestrzega ogólnie przyjętych norm i zasad właściwego zachowania się.
2.Szanuje mienie szkoły.
|
1.Przestrzega ogólnie przyjętych norm i zasad właściwego zachowania się.
2.Szanuje mienie szkoły.
|
1.Przestrzega ogólnie przyjętych norm i zasad właściwego zachowania się
2.Szanuje mienie szkoły.
|
Okazywanie szacunku innym osobom
|
1.Okazuje szacunek innym osobom.
2.Jest życzliwy dla innych.
|
1.Okazuje szacunek innym osobom.
2.Jest życzliwy dla innych.
|
1.Okazuje szacunek innym osobom.
2.Jest życzliwy dla innych.
|
OBSZARY/ OCENA
|
POPRAWNE
|
NIEODPOWIEDNIE
|
NAGANNE
|
Wywiązywanie się z obowiązków szkolnych
|
1.Ma 17 -19godzin nieusprawiedliwionych i częste spóźnienia.
2.Niezbyt sumiennie wywiązuje się z obowiązków szkolnych.
|
1.Ma 20 – 30 godzin nieusprawiedliwionych i nadmierną ilość spóźnień.
2. Jest niesumienny w wypełnianiu obowiązków szkolnych.
|
1.Ma powyżej 30 godzin nieusprawiedliwionych i nagminnie się spóźnia.
2.Świadomie nie wypełnia obowiązków szkolnych.
|
Postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej
|
1.W małym stopniu przejawia zainteresowanie uczestnictwem w życiu szkoły i klasy.
|
1.Nie przejawia zainteresowania uczestnictwem w życiu szkoły i klasy.
|
1.Świadomie działa na niekorzyść społeczności szkolnej.
|
Dbałość o honor i tradycje szkoły
|
1.W małym stopniu dba o honor i tradycje szkoły.
|
1.Honor i tradycje szkoły są mu obojętne.
|
1.Celowo lekceważy dbałość o honor i tradycje szkoły.
|
Dbałość o piękno mowy ojczystej
|
1.Nie zawsze posługuje się poprawną polszczyzną.
2.Nie akceptuje i nie używa wulgaryzmów.
|
1.Nie dba o posługiwanie się poprawną polszczyzną i nie używa wulgaryzmów.
|
1. Nie posługuje się poprawną polszczyzną.
2.Celowo używa wulgaryzmów.
|
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób
|
1.Nie stwarza sytuacji zagrożenia dla siebie i innych.
2.Nie używa, nie rozprowadza, nie toleruje środków psychoaktywnych.
|
1.Stwarza sytuacje zagrożenia dla siebie i innych.
2.Używa środki psychoaktywne.
|
1.Umyślnie stwarza sytuacje zagrożenia dla siebie i innych.
2.Używa i rozprowadza środki psychoaktywne.
|
Godne kulturalne zachowywanie się w szkole i poza nią
|
1.Przestrzega ogólnie przyjętych norm i zasad właściwego zachowania się.
2.Szanuje mienie szkoły.
|
1.Narusza ogólnie przyjęte normy i zasady właściwego zachowywania się.
2.Nie szanuje mienia szkoły.
|
1.Często narusza ogólnie przyjęte normy i zasady właściwego zachowania się, jest agresywny w stosunku do nauczycieli i uczniów.
2.Nie szanuje mienia szkoły.
|
Okazywanie szacunku innym osobom
|
1.Okazuje szacunek innym osobom.
2.Jest życzliwy dla innych.
|
1. Nie okazuje szacunku innym osobom.
2.Nie jest życzliwy dla innych.
|
1.Jest arogancki.
2.Narusza poczucie godności innych.
|
Wychowawca przy ustalaniu oceny bierze pod uwagę wszystkie kryteria.